Παρασκευή, 25 Μαρτίου 2011

ΛΕΩΦΟΡΕΙΟΛΩΡΙΔΕΣ ΑΝΤΙΘΕΤΗΣ ΡΟΗΣ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Θα ειναι μηκους 2,8 χιλιομετρων και θα εφαρμοστουν απο το φθινοπωρο.Απλωνεται κι αλλο το δικτυο των λεωφορειοδρομων στον Πειραια,παροτι το τελευταιο διαστημα οι αρμοδιες αρχες αδυνατουν να αστυνομευουν αποτελεσματικα τις λεωφορειολωριδες που ειδη λειτουργουν στην Αττικη και το συνολικο μηκος τους σημερα ξεπερνα τα 50 χιλιομετρα.Στα σχεδια του Οργανισμου Αστικων συγκοινωνιων της Αθηνας (ΟΑΣΑ) περιλαμβανεται η δημιουργια πεντε καινουριων λεωφορειοδρομων αντιθετης ροης στο κεντρο του Πειραια.Προκειται για λεωφορειολωριδες που αναμενεται να λειτουργησουν μεσα στους επομενους μηνες στις οδους Βασιλεως Γεωργιου Α',Χατζηκυριακου,Γρηγοριου Λαμπρακη,2ας Μεραρχιας,και Ηρωων Πολυτεχνειου.Οι λεωφορειολωριδες αυτες θα εφαρμοστουν πιθανοτατα απο το φθινοπωρο.Ωστοσο την ιδια στιγμη διαπιστωνεται οτι στο δικτυο των  λεωφορειοδρομων που λειτουργουν,υπαρχουν πλεον λεωφορειολωριδες δυο ταχυτητων.Απο τη μια υπαρχουν οι λωριδες που φυλασσονται,επιτρεποντας στα αστικα λεωφορεια να αναπτυσσουν ταχυτητες μεγαλες και απο την αλλη οι λεωφορειοδρομοι που η εφαρμογη τους καταστρατηγειται συστηματικα,με αποτελεσμα τα λεωφορεια να κινουνται με πολυ λιγα χλμ.Ο κυριοτερος λογος για τον οποιο δεν υπαρχει σημερα αποτελεσματικη φυλαξη των λεωφορειοδρομων ειναι η ελλειψη αστυνομικης δυναμης.Το βασικο πλεονεκτημα των λεωφορειολωριδων αντιθετης ροης,λενε οι συγκοινωνιολογοι,ειναι οτι δεν χρειαζονται αστυνομευση.Κι αυτο καθως σε αυτες δεν μπορουν να μπαινουν ουτε να σταθμευουν Ι.Χ.,ταξι και φορτηγα η ημιφορτηγα, δεδομενου οτι τα αστικα λεωφορεια και τα τρολε'ι' δεν κινουνται παραλληλα  με τα αλλα οχηματα,αλλα αντιθετα.Μεγαλη σημασια για την αποδοτικοτητα του μετρου των λεωφορειωλοριδων,προσθετουν οι συγκοινωνιολογοι,εχει η σωστη λειτουργια τους. Ειναι χαρακτηριστικο οτι σε μια λεωφορειολωριδα παραλληλης ροης,η οποια λειτουργει σωστα και δεν χρειαζεται αστυνομευση,η μεση αυξηση της ταχυτητας των λεωφορειων κυμαινεται απο 50% εως 100% ενω σε μια αντιθετης ροηςλεωφορειολωριδα η αυξηση αυτη φθανει εως και 200%.Στην Αθηνα η μεση αυξηση της ταχυτητας των αστικων λεωφορειων και των τρολευ που διερχονται σε ολο το μηκος της διαδρομης τους μεσα απο λεωφρειολωριδες ξεπερνα το 20%.Εδικοτερα οσον αφορα τον Πειραια,η διοικηση του Οργανισμου Αστικων Συγκοινωνιων της Αθηνας (ΟΑΣΑ) αποφασισε να προχωρησουν οι τελικες μελετες κατασκευης πεντε νεων λεωφορειολωριδων αντιθετης ροης σε κεντρικα σημεια της πολης.Συμφωνα με στελεχη του ΟΑΣΑ,η μελετη εφαρμογης αποκλειστικων λωριδων κυκλοφοριας αντιθετης ροης για τα μεσα μαζικης μεταφορας στο βασικο οδικο δικτυο του Πειραια εχει εκπονηθει εδω και αρκετο καιρο απο τον Δημο Πειραια,ο οποιος θα αναλαβει και το κοστος εφαρμογης του.Η μελετη αναλαμβανει υποψη την υφισταμενη λειτουργια γραμμων και αστικων συγκοινωνιων και τις προτεινομενες μονοδρομησεις των οδων Βασιλεως Γεωργιου Α',2ας Μεραρχιας,Ηρ.Πολυτεχνειου,Γρ.Λαμπρακη,και της οδου Χατζηκυριακου και για τον λογο αυτον προτεινει τη δημιουργια αποκλειστικων λωριδων αντιθετης ροης με την υπολοιπη κυκλοφορια. Οι διαδρομες των γραμμων λεωφορειων και τρολε'ι' δεν αλλαζουν με εξαιρεση τις γραμμες 906 και 909 που θα πρεπει να διερχονται πλεον μεσω της οδου 2ας Μεραρχιας και οχι της οδου Βασ.Γεωργιου Α'.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου